You Are Reading

COLLECTION | Trish Summerville for H&M


Schreeuw je longen leeg voor H&M! De kledinggigant heeft vandaag een samenwerking met Trish Summerville aangekondigd, bekend als kostuumdesigner voor de film 'The Girl With The Dragon Tattoo'. De Divided collectie is geïnspireerd op de hoofdpersoon Lisbeth Salander, omdat niets zo fijn is als gebleekte wenkbrauwen en een doorboord gezicht. Vandaag is ook de allereerste foto naar buiten gekomen en die belooft onwijs veel goeds! De H&M kan natuurlijk bijna niets meer fout doen in veel damesogen, maar persoonlijk vind ik dit de eerste collectie in een hele lange tijd die weer een beetje de moeite waard is. Van mij hoeven de bloemetjes, ruches en jaren '60 lengtes niet zo nodig, deze flinke klodder grunge doet meer met mijn modehartje. De 30-stuks tellende collectie zal veel leren jassen en broeken, gescheurd denim en slouchy hoodies laten zien, in industriële kleuren met veel zwart, grijs, wit en een vleugje bordeaux. Ik heb mijn zinnen al gezet op een donkerrode leren broek, die met een beetje pech zo'n honderdvijftig euro gaat kosten. Daarmee heb ik meteen wel het duurste exemplaar uit de collectie, de prijzen beginnen al bij twee-vijfennegentig. Deze Divided collectie by Trish Summerville verplettert alle designer-meets-H&M-collecties en ik leg mijn slaapzakje alvast klaar. Echte fans reizen af naar Parijs, waar de Franse boutique Colette op 28 november de primeur heeft. Dik twee weken later, op 14 december, zal de collectie online en in 180 winkels wereldwijd te shoppen zijn.

Hooray for H&M! The clothing retailer announced a partnership with Trish Summerville, the costume designer who worked on The Girl with the Dragon Tattoo, today, to produce a clothing line based on Dragon Tattoo heroine Lisbeth Salander. Because nothing says chic like bleached eyebrows and a history of rape. The first photo looks incredibly promising for all who crave for the perfect leather pants. Shall I go for the classic black, or modern burgundy version? The 30-piece collection has the dark urban feel that defines her character, with leather jackets and trousers, torn jeans and slouchy hoodies all in industrial shades of black, grey, worn white or dark red. I guess I may call this collection the first in a long time for which I would sleep in front of the brandstore in Amsterdam. Even better, a few squares further, they actually are sleeping in tents for the Occupy Movement, so I could join them for a night. The Divided collection debut at Colette in Paris on November 28. It will be launched worldwide in 180 stores and online on December 14. Prices will be between two-ninetyfive and hundred-and-fifty euros.

Comments for this entry

Leave your comment

 

Copyright 2010. All rights reserved.

profile links service | organic wordpress | Blogspot Template